Totul despre Eva

All About Eve

Dramă (United States of America)

Joseph L. Mankiewicz

20th Century Fox

27 Septembrie 2021

Ambitioasa Eve Harrington se apropie de marea, dar temperamentala artista de scena Margo Channing si prietenii ei - Karen Richards si sotul acesteia, scenaristul Lloyd Richards, iubitul Evei, regizorul Bill Sampson, producatorul Max Fabian. Toti, cu exceptia cinicului critic Addison DeWitt, cred ca Eve este doar o fata naiva, umila si simpla, un fan obsedat de Margo si incearca sa o ajute. Dar in realitate, Eve chiar este un sarpe cinic si manipulativ care se foloseste de viata lui Margo si de cele ale prietenilor ei pentru a-si atinge obiectivele pe care si le-a propus in lumea teatrului.

sinradu

08.09.2018

Mankiewicz face un film senzaţional, în care Bette Davis arată lumii ce înseamnă talentul actoricesc. Rolul cinic pare a i se potrivi ca o manuşă, complexitatea personajului ducînd, prin harul actriţei, la abstractizarea rolului întru universal.

4 3

ionut_adrian

08.09.2018

De obicei, dintr-un oarecare motiv, incerc sa evit filmele vechi, alb-negru. Insa, de data aceasta am zis sa incerc sa ma uit la acest film, cunoscandu-i subiectul, el fiind unul de interes pentru mine - teatrul si lumea din spatele scenei. Astfel, urmarind "All about Eve" am ramas placut impresionat de jocul incredibil al actorilor, si mai ales al actritelor (nu degeaba, aproape toate au fost nomnalizate la Oscar), de naturaletea cu care fiecare actor isi interpreteaza rolul, in ciuda subiectului destul de delicat. O alta idee transpusa foarte interesant in film este lupta dintre generatii, dorinta de afirmare a celor tineri, intr-o lume a batranilor, dar si sacrificiile pe care unii oameni sunt dispusi sa le faca pentru a-si atinge scopul, asta chiar cu pretul pierderii demnitatii. Intr-adevar, un film de 6 premii Oscar din 14 nominalizari, un film de referinta, care alaturi de "Psycho" incep sa ma convinga de faptul ca filmele alb-negru au ceva de spus, poate chiar mai mult decat cele din ziua de azi.

9 4

tianne

08.09.2018

Un film mare care a ramas in istorie, la fel de actual si astazi. Scenariu inteligent, dialoguri memorabile.Dincolo de subiect-dramatic si incordat , merita urmarit pentru interpretarile minunate : Bette Davis e secondata cu succes de Anne Baxter, Celeste Holm, George Sanders, Thelma Ritter. O prima aparitie notabila a tinerei Marilyn Monroe. Un clasic ce nu trebuie ratat.

5 2