Barry Lyndon

Dramă, Romantic, Război (United Kingdom, United States of America)

Stanley Kubrick

Hawk Films, Peregrine, Warner Bros. Pictures

26 Noiembrie 1975

21 Octombrie 2021

<p class="plotpar">In secolul XVIII, intr-un mic oras din Irlanda, Redmond Barry este un tanar fermier si este indragostit de verisoara lui, Nora Brady. Nora se logodeste cu un capitan englez, iar Barry il provoaca pe acesta la un duel cu pistoale. Dupa ce castiga duelul, Barry pleaca spre Dublin. </p><p class="plotpar">Fiind jefuit pe drum, Barry trebuie sa se inroleze in armata si sa lupte in Razboiul de sapte ani. Dupa un timp, dezerteaza si intra in armata prusaca  pentru care devine spion. De aici Barry se foloseste de minciuni, dueluri si seductie pentru a urca pe scara sociala si a ajunge un nobil. </p><p>El ajunge intr-o casatorie cu Lady Lyndon, o contesa bogata , si preia numele de Barry Lyndon. Dupa o perioada in care Barry dispune de putere si bogatii pe care nu si le putea inchipui, viata lui se schimba radical cand incepe sa profite de banii si faima pe care le-a dobandit.</p>

EduardR

08.09.2018

Impecabil! Incep sa invidiez filmul lui Milos Forman din acelasi an, care intradevar, pe buna dreptate a furat Oscarul acestui film, la categoria "cel mai bun film", insa la categoria "cel mai bun regizor" eu raman sceptic. Subiectul filmului este viata unui tanar irladez din secolul XVIII, care se numeste Barry Lyndon. Acest Barry Lyndon se aseamana destul de bine cu ultimul personaj a lui Daniel Day-Lewis, Daniel Plainview, dar care dupa aprerea mea este mai interesant, mai profund. Filmul avand un subiect si personaje bune devine o drama excelenta, care ilustreaza foarte bine perioada anilor 1700.

7 1

mdomnita

08.09.2018

Un film pe care trebuie sa il vada orice artist. Filmarile scenelor din film sunt excelent realizate, si filmul merita vazut de oricine, chiar daca e destul de vechi.

3 3

kenya

08.09.2018

O realizare deosebita , o creatie artistica plina de inspiratie , o poveste profunda , reala , ambitia fiecarui dintre noi , dorinta de lux , inavutire si viata buna , alaturi de micile sau marile vicii ale fiecaruia ! merita vazut !

1 0