Dramă, Romantic (United Kingdom, France, Australia)

Jane Campion

Jane Campion

BBC Films, Pathé Renn Productions, UK Film Council, Screen Australia, Hopscotch Productions, Jan Chapman Pictures, Australian Film Finance Corporation

5 Noiembrie 2009

23 Octombrie 2021

Londra. 1818. Intre poetul de 23 de ani, John Keats si vecina lui, Fanny Brawne incepe o poveste de dragoste care va fi curmata de moartea prematura a lui Keats, la 25 de ani. Relatia lor incepe cu greu; el nu e interesat de studiile ei in domeniul artei vestimentare, iar ea complet rece la orice manifestare literara. Ei sunt apropiati de un eveniment nefericit- boala grava a fratelui lui Keats, pe care Fanny a incercat sa-l trateze. In semn de multumire, John o invata pe tanara poezie. Pana cand mama fetei si anturajul poetului si-au dat seama de relatia celor doi, intre ei era o legatura indestructibila. Iubirea pentru Fanny s-a dovedit o experienta inspirationala pentru poet, care scrie intr-un poem ca "aveam impresia ca ne dizolvam". Iubirea lor e din ce in ce mai puternica, in ciuda tuturor opozantilor...

prettygia

08.09.2018

Un film profund. Cred ca e cuvantul cel mai potrivit. O lume interesanta, o profesie sau un talent care demult avea alta importanta si era altfel inteles si apreciat, un destin chinuit si o poveste de dragoste sfasietoare. In film avem sansa sa cunoastem multe poezii ale poetului astazi apreciat, John Keats, un poet despre care aflam la final ca in ciuda faptului ca el a murit la 25 de ani considerandu-se un ratat, in prezent este apreciat ca fiind unul dintre cei mai talentati poeti romantici ai Angliei.... Viata e ironica de multe ori. Povestea de dragoste are urcusuri si coborasuri de multe ori iar traditiile de atunci ii ofera o autenticitate demult uitata. E un film care mi-a smuls o lacrima la final, pe care il recomand celor indragostiti de poezie si de filme care ating o coarda sensibila. Enjoy.

1 2

ionitzik

08.09.2018

Desi nu ma asteptam, filmul m-a impresionat tocmai pentru ca nu urmeaza tiparul unei iubirii neingaduita de rigorile epocii. Are o nota aparte poate datorata versurilor si cadrului romantic si il recomand din inima.

2 2

geor.ge

08.09.2018

Un film regizat de Jane Campion in care reconstitue povestea de dragoste dintre John Keats (unul dintre cei mai importanți poeți britanici de început de secol XIX) și Fanny Brawne (iubita și muza sa). Cu Ben Whishaw („Perfume“) în rolul lui Keats și Abbie Cornish („Candy“) în rolul lui Brawne, filmul aduce în prim‑plan ultimii ani din viața poetului, care a murit la doar 25 de ani, de tuberculoză. Un film bun ce merita vazut .

1 2