Dramă, Romantic (United States of America)

Michael Hoffman

Ethan Canin

Universal Pictures

22 Noiembrie 2002

4 Decembrie 2021

William Hundert este instructor la scoala de baieti Sfantul Benedict, o scoala privata de pe Coasta de Est. El preda lectii de morala cu ajutorul cartilor vechilor filozofi greci si romani. In 1976 el are parte de o clasa foarte buna, in care se deosebesc Louis Masoudi, introvertitul Martin Blythe, Deepak Math si in special Sedgewick Bell. Sedgewick este fiul unui puternic politician si nu accepta regulile scolii. William vede in Sedgewick un foarte bun elev si il incurajeaza sa participe la concursul Academiei.

SSnapie

08.09.2018

Filmul emana o puternica aura de intelectualitate, spirit didactic de cea mai fina speta, un fel de mediu educativ prezentat idealistic. Zic asta pentru ca acest film reuseste sa cuprinda si sa inspire o extraordinara placere oferita de cultura, prin decenta ei, pot sa zic chiar luxul care o insoteste intr-un mediu educativ de cel mai inalt nivel, in care parca oricui i-ar fi mai mare dragul sa-si faca studiile. In acelasi timp, prezinta foarte bine lumea in care traim, plina de intrigi, minciuni, oameni lipsiti de scrupule, care fac orice ca sa-si atinga scopurile, in perfecta contradictie cu natura unor persoane ce tind spre intelectualitate, ghidati fiind de principii si idealuri, in cazul de fata, profesorul Hundert.

5 1

makay

08.09.2018

un film foarte bun care chiar te poate invata ceva despre antichitate... lasand asta la o parte are un scenariu foarte bun si chiar si actori fac o *demonstratie* de talent adevarat (Emile Hirsch si Kevin Kline)... il recomand cu placere

1 1

vsn_60

08.09.2018

Un film în care cantitatea de bun simţ este considerabilă şi impune respect! Lupta dintre principii este prezentată într-un mod decent, iar lecţiile de viaţă dăinuie peste ani şi dezvăluie caractere şi valori transmise copiilor şi generaţiilor care urmează! "Valoarea unei vieţi nu este stabilită de un singur eşec sau de un succes solitar!" După o viaţă la catedră, profesorul William Hundert (interpretat magistral de Kevin Kline) ajunge la concluzia că oricâte greutăţi s-ar ivi, datoria unui profesor este aceea de a educa elevii în aşa fel încât să le modeleze sau să le schimbe în bine caracterul, acestea contribuind de cele mai multe ori la viitorul destin al copiilor!

0 1