Explozia

Dramă, Acțiune (Romania)

Mircea Drăgan, Nina Pourlak

Studioul Cinematografic București, Romania Film

1 Iulie 1973

30 Noiembrie 2021

Nava Poseidon, înregistrată sub pavilion panamez, care transportă 4 000 de tone îngrăşăminte agricole ( azotat de amoniu ) este cuprinsă de flăcări, în sala maşinilor. Nava reuseşte să trimită un SOS, recepţionat de căpitănia portulului Galaţi. Secretarul de partid, Primarul şi căpitănia portului îşi dau seama de repercursiunile unei explozii a navei. Echipajul navei părăsise incinta, sărind în apă. Acolo apare echipa de intervenţie, apar şi localnici care vor să ofere ajutor. În acest timp, în oraş totul se derulează normal...are loc şi o nunţă, de unde unul din personajele cheie, pleacă pe navă să acorde o mână de ajutor.<br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br />

Andrei426Hemi

08.09.2018

O nava cu incarcatura periculoasa care pluteste in deriva pe Dunare pune in pericol participantii la o nunta care se desfasoara pe malul fluviului intr-o localitate romaneasca. Criza se rezolva prin "initiativele si deciziile organelor de Partid si a oamenilor simpli". Film-catastrofa de propaganda politico-morala socialista. "Fiecare secventa a filmului transmite emotie si tensiune, simpatie si eroism (...) Oamenii din film sunt ca in viata, dar sunt personaje de film create de actori care raspund si emotional si estetic la toate exigentele artistice. Privite si astazi, filmele lui Mircea Dragan degaja un stenic sentiment al performantei." -Marin Mitru- 2000 ("Mircea Dragan")

2 2

aurelia_udeanu

08.09.2018

un film impresionant, avand in vedere ca e de pe vremea comunismului; nu cred ca cineva vreodata va mai putea face un film, macar asemanator; nu stiu daca este facut dupa caz real, carte sau altceva, dar scenariul si regia au facut tot filmul; prea destept pentru unii din zilele noastre; poate ca nici in afara nu exista un film care sa il egaleze.

2 1

danagherghe

08.09.2018