Fahrenheit 451

Dramă, SF (United Kingdom)

François Truffaut

David Rudkin, Helen Scott, François Truffaut, Jean-Louis Richard

Anglo Enterprises, Vineyard Film Ltd.

21 Septembrie 2021

<p>Suntem intr-un viitor in care "pompierii" nu mai sting focuri , ci le aprind ca sa arda cartile, izvorul suferintelor lumii. Aici singurul adevar este cel exprimat de televizor si cu cat mai multi pereti au ecrane cu atat este si nivelul social al persoanei mai ridicat  , nimeni nu mai gandeste singur,gandeste televizorul pentru el.</p><p>Intr-una din casele vecine sta o fata " ciudata " , cu care treptat  Guy  se imprieteneste .Ciudata este si casa in care locuieste ea ,este singura casa din zona care nu are  antena de televizor pe acoperis  . Intr-o zi chemat intr-o "misiune" Guy Montag are un moment de slabiciune si nu arde toate cartile , ascunde una si incepe sa o citeasca . Revelatia e colosala ...Va continua el sa mai arda carti?</p>

mihaelatb

08.09.2018

unul din filmele care din nefericire au avut confirmarea realitatii pe care o prezenta . Domnia televizorului in fata cartilor.Credibilitatea cuvantului rostit pe micul ecran.De altfel Romania facand parca o sintetizare a actiunii filmului a lansat slogan-ul"ati mintit poporul cu televizorul "

6 2

Bibi_TM

08.09.2018

In anul 1953, atunci cand a publicat romanul, Ray Bradbury era un scriitor cvasi-necunoscut, foarte sarac, fiind nevoit sa isi dactilografieze el insusi cartea. Ecranizarea a fost regizata de celebrul Francois Truffaut si ii avea in rolurile principale pe Oskar Werner si Julie Christie. Acesta a simplifict mult romanul cu scopul de a deveni cat mai comercial, dar, cu toate acestea a starnit elogiile criticilor si a publicului. Personal nu cred ca este o carte/film SF. E mai degraba o previziune despre un viitor în care omul se înstraineaza de fondul sau intelectual si spiritual, devenind incapabil de a mai trai o experienta religioasa sau artistica, renuntând la introspectie, la simplul act meditativ si nemaiavând, în consecinta, nimic a-si spune atunci cand ramane singur cu el însusi. Arderea cartilor în lumea imaginata de Bradbury nu duce numai la suprimarea istoriei, culturii si a artei, dar si la un “esec interior” al omului, deoarece a citi este în esenta un act interior, prin care individul îsi formeaza si exerseaza intelectul, îsi dezvolta capacitatile de interogare si abstractizare, traieste un întreg univers de idei si emotii, într-o anumita lentoare si savoare, pentru ca ideile sa prinda radacina si sa dea rod în constiinta sa. Exceptional a punctat mihaelatb mai sus, este vremea 'sa mintim poporul cu televizorul' !!!

6 1

EduardR

08.09.2018

Film deloc pretențios despre un viitor distopic, sumbru, unde pompierii dau foc până și revistei preferate a regizorului(Cahiers du cinéma), nelesând nimic care să-i dea omului idei care să-l nefericească sau să-l facă superior. Iar atmosfera este excelentă!

0 0