Fantasia

Fantasia

Animaţie, Familie, Muzică (United States of America)

Samuel Armstrong, James Algar, William Roberts, Paul Satterfield, Hamilton Luske, Jim Handley, Ford Beebe, T. Hee, Wilfred Jackson, Ben Sharpsteen, Norman Ferguson, David Hand

Walt Disney Pictures

6 Decembrie 2021

<p align="left">Un desen animat inovator si revolutionar realizat de Walt Disney, care combina muzica clasica europeana si imaginile pline de fantezie, prezentat de Leopold Stokowski si Orchestra din Philadelphia. "Ucenicul vrajitorului" il are ca protagonist pe Mickey Mouse, un vrajitor talentat care isi depaseste limitele. "Incoronarea primaverii" prezinta povestea evolutiei, de la animalele unicelulare pana la moartea dinozaurilor.  "Dansul orelor" este un balet comic interpretat de struti, hipopotami, elefanti si aligatori. "Noapte pe muntele plesuv" si "Ave Maria" evoca lupta dintre lumina si intuneric cand demonul noptii este alungat de inceputul unei noi zile. </p>

suicune_tudor

08.09.2018

Fara indoiala acest film ramane unul dintre momentele definitorii ale animatiei. Aici se vede cel mai bine imaginatia si genialitatea lui Walt Disney, probabil unul din primele filme psihidelice.

0 0

doralovesgames

08.09.2018

o excelenta realizare walt disney, care imbina cu succes creatiile specifice de animatie si cateva dintre cele mai reusite secvente muzicale clasice. Sunt scene extraordinare, unde observam sincretismul celor doua arte: grafica desenelor si minunata lume a sunetelor. Scena mea preferata este cea cu Mickey, un tanar invatacel, pe muzica lui Dukas - Ucenicul vrajitor. Excelent!!! 10!

1 0

Jeddah

08.09.2018

Fantazia al treilea film produs de Disney , un proiect diferit de primele 2 animatii Disney si diferit si de restul viitoarelor animatii. Filmul este o imbinare intre diverse fragmente din muzica clasica si o suita de animatii inspirate de acea muzica animatorilor lui Disney. Tot acest film a pornit de la dorinta de a-l reinvia pe personajul Disney Mickey Mouse care a cam scazut in popularitate in aceea perioada, printr-o animatie scurta care intr-un final sa dezvoltat cu ajutorul Philadelphia Orchestra si a dirijorului Leopold Stokowski in ceea ce a devenit Fantasia. De remarcat ca este primul film Disney in sunet stereo un sistem multichanel numit Fantasound. O animatie care nu sa bucurat de succesul asteptat la lansare dar care de-a lungul deceniilor a devenit din ce in ce mai apreciat marturie stand relansarile lui din 1940-2000 in numar de 8. O animatie deloc difuzata la noi in detrimentul altor animatii cu mult mai slabe calitativ. O animatie pe care am vazut-o prima oara acum recent si care mi-a lasat o impresie placuta. Chiar daca unele secvente au fost mai putin reusite, per ansamblu acest film este o alta animatie care Disney care merita nota maxima.

0 0