Fiddler on the Roof

Dramă, Romantic (United States of America)

Norman Jewison

United Artists, Cartier Productions, Mirisch Corporation, The

3 Noiembrie 1971

25 Octombrie 2021

Această adaptare ecranizată a senzației de pe scena internațională, realizată în mod plăcut și apreciată de critici, spune povestea vieții lui Tevye (Topol), un lăptar sărac a cărui dragoste, mândrie și credință îl ajută să se confrunte cu asuprirea Rusiei țariste de la începutul secolului. Nominalizat pentru opt premii Oscar.

Theodora

08.09.2018

Este un film de referinta pentru poporul evreu, bunicii care locuiesc in Israel atunci cand isi primesc nepotii ce locuiesc cu parintii in strainatate au grija sa sa-i invite sa vada acest film. Comentariul dvs. cu privire la "Acest act de jonglerie este simbolizat de un scripcar fredonând un cântec, fiind cocoţat în mod riscant pe coama unui acoperiş, ceea ce îl determină pe Tevye să ceară ajutorul lui Dumnezeu pentru a-l îndruma şi a-i alina neliniştea din sufletul lui. " nu cred ca este cel corect. "Scripcarul" este de fapt D-zeu care interpreteaza pentru fiecare un cantec, si pentru Tevye si familia lui, satul lui a interpretat unul de acolo de sus. Tevye a ascultat si a inteles...

3 1

Juristul

08.09.2018

Versiunea unui musical hollywoodian, care a reuşit să facă încasări de 25 de milioane de dolari. Acest film a fost ultimul musical, produs la Hollywood, care a adus producătorilor asemenea câştiguri. Musicalurile care I-au urmat nu au reuşit să mai adune atâţia spectatori în sălile cinematografelor. Sholomon Aleichem este personajul principal al acestei poveşti, el este un evreu simplu, care locuieşte în Rusia pre-revoluţionară şi care este îngrozit de zvonurile care bântuie în lumea evreiască. Sholomon se confruntă cu problemele vieţii cotidiene. El are o familie mare, fiind înconjurat numai de femei: cele patru fete şi soţia sunt preocupate doar de lucruri femeieşti şi nu înţeleg că soarta lor şi a tuturor celorlalţi evrei din Rusia este pecetluită. Viaţa de familie urmează cursul firesc, cu petreceri tradiţionale, cu obiceiuri, cu încercări reuşite sau mai puţin reuşite de a-şi căsători fetele, care par tentate de a renunţa la tradiţiile familiei. Fiica cea mai mare, Tzeitel refuză să se căsătorească cu un băiat bogat, dar cam bătrân şi îşi anunţă părinţii că este îndrăgostită de un tânăr sărac, la care nu intenţionează să renunţe pentru nimic în lume. O altă fată, Chava nu vrea să-şi ia un soţ evreu, pentru că nu-i place nici unul, în schimb, şi-a găsit deja un viitor soţ, de altă religie. Filmul excelează în replici comice, într-un umor evreiesc de bună calitate. De fapt, personajele ironizează şi se autoironizează, luptă împotriva problemelor cu cea mai sigură armă : umorul, făcând haz de cele mai îngrozitoare situaţii. Numele filmului este inspirat de tabloul pictorului rus Marc Chagall, numit "Mortul" care ilustrează o scenă funerară şi arată ipostaza unui scripcar pe acoperiş. Regizorul Norman Jewison a fost inclus în proiect de directori crezând că era evreu. Primele lui cuvinte la această întâlnire au fost "Ştiţi că nu sunt evreu, nu?"Topol avea doar puţin peste 30 de ani când a jucat rolul lui Tevye, un bărbat mai în vârstă.

0 1

Golde

08.09.2018

In mod clar e filmul meu preferat, si l-am vazut de 20 de ori aproximativ. E bestial, genial, exceptional, n-am cuvinte. Daca la inceputul filmului radeam de nu mai puteam, la sfarsit chiar am plans pt ca finalul e super tragic .... Filmul m- a facut sa fiu mandra ca sunt evreica;) Si muzica e bestiala :X:X:X Cea mai tare coloana sonora :X N-am cuvinte pt acest film genial nota 20000

0 0