In the Name of the Father

Dramă (United Kingdom, Ireland)

Jim Sheridan

Hell's Kitchen Films, Universal Pictures

12 Decembrie 1993

27 Octombrie 2021

Gerry Conlon traieste in Belfastul anilor '70 si din cauza unei greseli care a suparat IRA, este trimis de tatal sau in Londra. Aici este arestat in urma unui atentat terorist soldat cu moartea mai multor oameni. Arestul sau coincide cu votarea unei legi ce permite politiei sa interogheze un suspect sapte zile. Amenintat si terorizat psihic de niste detectivi disperati sa gaseasca pe cineva vinovat, Gerry semneaza o declaratie care va duce nu numai la incarcerarea sa, ci si a tatalui sau, care va si muri in detentie. Abia dupa 14 ani, Gerry reuseste sa-si redobandeasca numele cu ajutorul unei avocate, Gareth Pierce.

EduardR

08.09.2018

Jim Sheridan e irlandez!!! Ahhh, daca bagau pe coloana sonora melodia de la Boney M "Belfast" ar fi fost... sublim! Oricum, inca o dovada ca sistemul judiciar al Angliei are probleme. De la Henry al VIII-lea(in timpul caruia a fost condamnat la moarte candidul Thomas More) si pana-n '70, cand sistemul judiciar al Marei Britanii a pedepsit din nou un nevinovat din cele mai abjecte motive, ne dovedeste ca are probleme, mari probleme, iar asta numai prin doua filme inspirate din realitate("A Man for All Season" si "In the Name of the Father"). Despre film as mai putea spune ca este unul destul de bun, Jim Sheridan fiind un regizor doar bunicel, cel putin din punctul meu de vedere. Filmul insa, a excelat prin cei trei actori din rolurile principale (Daniel Day-Lewis, Emma Thompson si Pete Postlethwaite) si prin scenariu, care fiind scris impreuna cu adevaratul Gerry Conlon a reusit sa transpuna foarte bine realitatea in film. Asadar, avand in vedere ca m-am bucurat de prestatia excelenta a actorilor, de-o regie decenta si de un scenariu deasemenea foarte bun, consider ca filmul este unul bun si merita nota 8.50.

9 6

Suspectu

08.09.2018