Dramă, Mister (United States of America)

Woody Allen, John Woo

Woody Allen

Perdido Productions, Sony Pictures, Gravier Productions

17 Iulie 2015

28 August 2015

<p>Un profesor de filosofie dintr-un campus universitar aflat intr-un orasel trece printr-o criza existentiala. Viata lui capata un nou sens cand incepe o relatie cu una dintre studentele sale.</p><p> </p><p> </p>

Vladdance

08.09.2018

Temele preferate ale lui Woody Allen se regăsesc și în acest ultim film, mediocritatea, dragostea, demonii dostoievskieni, plictisul, peisajele răpitoare, conversațiile semi-filosofice, plimbările peripatetice, Emma Stone, umorul ce se clatină incert deasupra hăului unui lift. Tonul jucăuș al filmului și acest umor sinucigaș blurează și ascund mizeria umană într-un glob de cristal desprins parcă din recuzita precedentului Magic in the Moonlight în care o vedem pe aceeași simpatică și diafană Emma Stone și a ei garderobă minunată, inspirată parcă de ia românească. Tonul filmului îmi pare similar cu mersul pe sârmă. Greutatea angoaselor personajelor este purtată cu grijă de-a lungul acestui fir subțire de către saltimbancul Woody care ne face să credem că avem de-a face cu niște ființe mediocre, plictisite, aflate în permanență în căutarea unui sens plin de substanță lucru ce le face, subit și indubitabil, teribil de interesante. În realitate saltimbancul cară cu sine o oglindă în care ne putem vedea cu toții și care ne orbește din când în când. Personajele găsesc acest sens graalic în acțiuni ale căror porniri sunt cel puțin îndoielnice și a căror rațiune sau morală lipsește, de aici și numele filmului. Povestea începe în lipsa cântului ce marchează începutul dramediei, specific filmelor lui Woody, mesaj ce pare să ne spună atențiune, trebuie să fiți oleacă mai serioși, și care se continuă cu monoloagele interioare ale Emmei, o tânără studentă care suspină nerăbdătoare la aflarea veștii că în cadrul campusului universitar va veni un prof de filosofie ultra erudit și mega interesant. Cavalerul mult așteptat la porțile cetății se dovedește a fi un Joaquin Phoenix plictisit, angoasat, puțin burtos și veșnic același poet anost și fermecător caracter pe care îl regăsim și în Her sau The Master. Deși realitatea în comparație cu proiecția tinerei e mai degrabă răsturnată și ceva mai deformată (așa cum ne apare într-una dintre scene într-un parc de distracții), idila apare ca un imperativ necesar, sentimentele nu par să ne convingă și nici nu-și propun să o facă, însă ceea ce îi unește pe cei doi este căutarea disperată a sensului care se va intersecta până la urmă cu dușmanul său de moarte, destinul și cu o...lanternă magică. La final inocența este cea care sfârșește ocrotită de forțe oculte pe care rațiunea nu le cunoaște, dar pe care Woody le mânuiește cu desăvârșire și umor sordid ca un bătrân demiurg-circar.

2 1

andystarx

08.09.2018

Am mai vazut un film care seamana cu acesta,nu imi aduc aminte numele,dar nu m-a impresionat Irrational Man ! DOar jocul lui Phoneix,in rest slabut ! Cam pierdere de timp,de evitat !

1 1

MariSperante

08.09.2018

Până a-ți citi commentul Vladdance, nu știam că dacă mă uit cu gura căscată la un film de Woody Allen se trezește un snob în mine. La tine s-a trezit? Era o gluma! De asta cântărește mult Woody, că e într-o doagă, la modul profesionist, hollywoodian și oscarian. Și de asta îmi și place, doar că ideile unor filme încep să semene izbitor între ele sau cu idei à la madame Agatha Christie. Poate Scoop o fi plăcut mai mult, dar și aici și în Scoop, a știut să pună actorii în evidență cu multă eleganță și să scoată ce-i mai bun din ei ( mă gândeam că Emma Stone a făcu un rol de calibrul lui Jodie Foster ). Aș bănui și motivul pentru care filmul nu place unora: neașteptatele întorsături de situație care contravin de multe ori cu așteptările publicului. Dacă era un profesor de filozofie, jucat de Joaquin Phoenix, într-un amor cu stropi pentru o studentă și un happy-end ar fi plăcut mai mult? Poate că da. Dacă Joaquin Phoenix n-ar fi avut burtică și dacă scenele de amor erau la liber. Da, dar filmul n-ar mai fi fost regizat de Woody Allen. P.S. Să înțeleg că site-ul ăsta mai are vizitatori?

1 0