Julia

Dramă (United States of America)

Fred Zinnemann

20th Century Fox

2 Octombrie 1977

21 Octombrie 2021

<p>Povestea se centreaza pe relatia dintre scriitoarea Lillian Hellman si prietena sa Julia. Prietenia lor depaseste limitele obisnuite, motiv pentru care cuvantul "dragoste" o poate descrie cel mai bine. Julia urmeaza cursurile Universitatii din Viena, avandu-i drept profesori pe ilustrii Sigmund Freud si Albert Einstein. In tot acest timp, Lillian, o fire boema, locuieste intr-o casa pe plaja, undeva in Anglia. Scriitoarea incearca sa-si definitiveze o piesa dramaturgica, fiind sustinuta de mentorul si iubitul ei, Dashiel Hammett. Dupa ce cunoaste succesul cu aceasta lucrare, Lillian este invitata sa participe la o conferinta a scriitorilor, desfasurata in Rusia. Julia, care a devenit membra a rezistentei anti-fasciste, o convinge pe Lillian sa tranziteze in secret o suma de bani prin Germania nazista, care vor sustine financiar cauza organizatiei. </p><p>Misiunea este una dificila si periculoasa pentru scriitoarea Lillian Hellman, mai ales ca este evreica. Cu ocazia unei intalniri scurte cu Julia, Lillian afla ca aceasta are o fetita pe nume Lilly. La putin timp dupa intoarcerea in Statele Unite, scriitoarea este informata ca Julia a fost ucisa. Detaliile asasinarii ei sunt tinute secrete. Indurerata, Lillian calatoreste in Anglia pentru a o cauta pe fetita Juliei, de care a promis ca o sa aiba grija. In celebrul film semnat de Fred Zinnermann prietenia dintre doua femei devine o chestiune de viata si de moarte. Productia a fost rasplatita cu trei premii Oscar, rezervandu-si un loc bine stabilit in istoria cinematografiei.  </p>

ciulinic

08.09.2018

Este un film ,marca Fred Zinnemann , cu o drama ce are un tempo initial lent unde Jane Fonda capteaza prin naturalete si inteligenta ca apoi tempoul filmului sa capete un crescendo pana la final unde ramai cu gustul frustrarii,neputintei si al revoltei.Este povestea sentimentului de prietenie,a devotamentului,dorintei de autodepasire,de a face fata provocarilor nu prin autoaparare ci prin,,incapatanarea’’de a reusi. Tandemul Jane Fonda – Vanessa Redgrave este o antiteza minunata iar prestatia ambelor te fascineaza,aproape ca nu au nevoie de cuvinte,de dialog, pentru a transmite privitorului ce simt si gandesc. Merita vazut chiar daca nu esti fan Jane Fonda ,Fred Zinnemann sau ,,colectionar’’de filme premiate.

3 0

08.09.2018

Acest film l-am vazut mult mai tarziu de la aparitia lui, l-am vazut la televizor intr-o telecinemateca cu o somitate in materie care-i facea o scurta descriere de om avizat. Si pentru ca nu agreeam criticul nu mi-a placut nici filmul. Dar mai tarziu mult timp iar l-am vazut fara sa mai consult fisele mele...(poate nu va vine sa credeti dar azi, intr-o zi speciala pentru mine recunosc ca atat de mult mi-au placut filmul si teatrul incat mi-am mutat caiete cu filme vazute in toate cele 5-6 case in care ne-am mutat de-a lungul anilor.)...si mi-a placut enorm de mult.Nu stiam pe atunci cine este Lillian Hellman dar am inteles la ce te "inhami" cand ai un prieten, cat ii datorezi si cat trebuie sa-i fi de recunoscator ca te-a onorat cu prietenia sa.Si am admirat filmul ca atare, un subiect frumos despre prietenie, interpretat de doua mari actrite si regizat de o mare valoare. L-am revazut pentru a treia oara si m-am bucurat ca este un film biografic, ca aceasta femeie a existat si ca a avut norocul sa aiba o prietena... Cand poate il voi mai revedea voi descoperi si alte aspecte pe care inca nu le pot accepta...dar cine stie? Asta inseamna, in opinia mea un film perfect.

2 0

floaredecactus

08.09.2018