Memphis Belle

Dramă, Război, Acțiune (Japan, United Kingdom, United States of America)

Michael Caton-Jones, Robert-Adrian Pejo, Robert-Adrian Pejo

County Natwest Ventures, Enigma Productions, Fujisankei Communication Group, British Satellite Broadcasting (BSB), Warner Bros. Pictures

7 Septembrie 1990

4 Decembrie 2021

<p align="left">Echipajul de la "Belle au finalizat 24 din cele 25 de misiuni din turul lor. Locotenent-colonelul Bruce Derringer a ajuns la baza lor în Anglia pentru a intalni echipajul şi pentru a pune la punct planul PR ce va incepe dupa finalizarea ultimei misiuni din tur.<br />In cea de a 25 misiune, cel de al 10 membru al echipajului trebuia sa bombardeze o fabrica din Bremen.Desi intampina tot felul de obstacole inca de la inceput, echipajul reuseste sa se imbarce in avion si sa plece in indeplinirea misiuni.Pana la intoarcerea din misiune echipajul trece prin mai multe incercari si aventuri.Filmul a fost dedicat tuturor tinerilor care au zburat si au luptat in cel mai mare conflict aerian din istorie.</p>

ceapaev

08.09.2018

Peste tot dinamismul misiunii,peste toate trairile combatantilor, doua elemente din film mi s-au parut definitorii pentru spiritul generatiilor americane contemporane anilor 40 (si poate nu doar americane): Versurile de mai jos, rostite de irlandezul Danny si scrisorile de raspuns din partea rudelor celor cazuti catre comandantul bazei. "Nu-i urasc pe cei cu care ma lupt Nu-i iubesc pe cei pe care-i apar Nu legile sau datoria m-au impins la lupta Nici publicul sau multimea vesela Un impuls de incantare M-a dus la tumultul din ceruri Am pus totul in balanta, mi-am amintit tot Anii ce vor veni par o risipa O risipa sunt si cei ce au trecut In fata vietii si acestei morti" Deci nu e un film de aventuri, e un film despre viata si moarte.Multumesc celor care au contribuit la descrierea filmului.

3 2

08.09.2018

un film de la care aveam mai multe asteptari.... mi s-a parut putin plictisitor ... putina actiune .... cateva faze stupide .....