Νύφες

Dramă, Romantic (Greece, United States of America, France)

Pantelis Voulgaris

Ioanna Karystiani

1 Ianuarie 2004

21 Septembrie 2021

<p>Acțiunea filmului este plasată în anul 1922, imediat după războiul greco-turc, când tinerele fete din țările balcanice plecau în America, fiind "mirese comandate prin poștă". Undeva, printre cele 700 de fete aflate la bordul unui vapor menit să le duca la soții lor, ce le așteptau în America, se găsește și Niki Douka. Femeia, originară din Grecia merge pentru a-și inlocui sora întoarsa acasă, însă în mijlocul acestei călătorii îl va întâlni pe romanticul fotograf Norman Harris.</p><p>Cu ocazia înfiripării unei prietenii strânse între aceștia, aflăm date despre acest abuz făcut tinerelor fete, despre regulile ce trebuie respectate și motivele ce le împing să accepte acest lucru. </p><p>Sfârșitul călătoriei înseamnă și sfârșitul poveștii lui Niki și a lui Norman, însă numai deznodământul ne va spune dacă aceasta va continua și după ambarcarea vaporului sau se va termina atât de repede precum a început.</p><p> </p>

Sibelius

08.09.2018

Probabil unul dintre cele mai emotionante filme din ultimul deceniu, dar...fiind grecesc a trecut, se pare, neobservat. Mult pentru supraevaluatul The Notebook.

3 0

El_KaPpa

08.09.2018

Chiar daca este lipsita de izul Hollywoodian, povestea unei iubiri neimplinite, care este si subiectul central al filmului, nu este cu nimic mai speciala decat altele vazute. Vremurile cenusii din timpul razboiului si diferentele culturale, sunt doua piedici des intalnite in genul asta de filme. In schimb, intamplarile din planul secund sunt de-a dreptul revoltatoare si mi-au atras cel mai mult atentia. Ceea ce li se intampla acestor fete este inuman. Sacrificiul pe care il fac fortate de imprejurari este dureros si incalca orice drept al omului. Nu au libertatea de a alege, de a se exprima si poate cel mai urat lucru, nu vor cunoaste niciodata adevarata dragoste, totul fiind din obligatie. Din punct de vedere al realizarii sta foarte bine. Imaginea sumbra care merge perfect cu subiectul filmului si coloana sonora, mi-au atras cel mai mult atentia. Cu toate ca nu este usor de digerat si unii pot cadea intr-o stare de letargie inca din primele minute, tin sa-l recomand tuturor cu speranta ca va fi o experienta placuta. Enjoy it!

5 2

Red_Tulip

08.09.2018

Un film construit pe baza unor peisaje superbe din Grecia si sprijinit de o coloana sonora fantastica. Pentru mine totul a fost la superlativ in acest film. Iti trezeste atatea emotii, atatea trairi si simti ca vibrezi alaturi de personaje, pentru ca interpretarea actorilor este atat de reala. Subiectul tratat este interesant de urmarit, multa lume afland astfel despre o procedura atat de abuziva. Acest film este unul dintre putinele, din pacate, care nu trebuie ratat, si trebuie simtit cu sufletul. Este o demonstrare in forta ca si europenii pot face filme de calitate pentru cinematografia internationala.

1 0