Sideways

Comedie, Dramă, Romantic (United States of America)

Alexander Payne, Roger Kumble

Fox Searchlight Pictures, Michael London Productions, Sideways Productions Inc.

22 Octombrie 2004

25 Septembrie 2021

<p>Miles este un scriitor ratat dezamagit de sine si de realizarile lui. Divortat de sotie si ajuns profesor de engleza la o scoala din San Diego acesta ia decizia sa mearga cu prietenul sau Jack, un actor mai putin cunoscut, intr-o calatorie in tinutul podgoriilor din California. Avand in vedere ca prietenul sau urmeaza sa se casatoreasca saptamana urmatoare, Miles vrea ca in aceasta excursie sa petreaca mai mult timp impreuna jucand golf si band vin, pe cand Jack vrea sa profite cat mai mult de ultima lui saptamana in calitate de burlac si sa se culce cu cat mai multe femei.</p><p> La scurt timp de la sosire, cei doi se cazeaza la Windmill Inn si merg mai apoi la restaurantul preferat al lui Miles unde le intalnesc pe chelnerita Maya si pe Stephanie, o angajata a unei vinarii. Din cauza ca Jack se angajeaza intr-o aventura cu Stephanie, Miles, care la randul lui are o aventura cu Maya, ajunge la concluzia ca vacanta pe care o planuise nu va iesi tocmai cum a vrut. Cei doi vor avea parte de o saptamana lunga, nelipsita de evenimente. </p>

Patronu

08.09.2018

Un film destul de greoi cu un ritm scăzut care se remarcă însă prin scenariu, simboluri şi personje. O dramă cu accente de comedie din partea celui care a mai scris şi a regizat şi About Schmidt. Mi s-a părut interesantă paralela dintre lumea vinurilor şi viaţa reală prezentată pe tot parcursul filmului, dar concentrată mai ales în dialogul dintre personajele Miles şi Maya. E un film ce nu va fi pe gustul tuturor îndeosebi din cauza ritmului lent şi a lipsei unei acţiuni propriu-zise, dar şarmul său aparte va face fără îndoială victime printre îndrăgostiţii de filme de calitate.

9 5

eedy

08.09.2018

Aveam asteptari mari de la filmul asta...nu pot sa spun ca m-a dezamagit,dar parca totusi as fi vrut mai mult

2 1

lizardking

08.09.2018

corespondentul romanesc al acestui film ar fi... "boogie" si numai comparandu-le putem sa vedem nivelul de mahala al culturii autohtone, implicit si al cinematografiei. Diferentele sunt uriase, inclusiv in tematica, insa le putem compara. La noi spalam in chiuveta "instrumentul" si facem bascalie zgomotoasa, la alexander payne filmul are momente dramatice, comedie, ironie si trimiteri fine la intergul ansamblu de conventii/obiceiuri sociale(vezi casatoriile etnice, grasii de la fast food, amabilitatea nedisimulata a serviciilor catre clienti). Diferenta intre tabloid si magazin cultural. Cineva zicea ca n-are ritm, ins nu-i thriller sau road movie, chiar daca uneori sa plimba cu masina! E un film despre angoase, despre dorinte neimplinite, orizonturi nedeslusite, adica despre trairile unui om normal al societatii contemporane. Peripetiile celor doua personaje au o savoare comica-amara inegalabila (un rasu-plansu!), nu au stridente gratuite. Ce sa zic, toti actorii au fost recompensati cu premii si nominalizari la Oascar, Golden Globe si multe altele. Daca n-as fi zgarcit as nota cu zece aceasta capodopera a cinematografului independent. Sfarsitul este deschis oricarei continuari si reuseste sa ofere personajului Miles ceea ce el isi refuzase atata timp: un scop.

1 0