Solaris

Dramă, SF, Mister, Romantic (United States of America)

Steven Soderbergh

Lightstorm Entertainment, 20th Century Fox

27 Noiembrie 2002

25 Septembrie 2021

Chris Kelvin este un psiholog care inca nu a trecut peste socul provocat de decesul sotiei sale, Rheya. El este rugat de colegul sau Gibarian sa investigheze ce se intampla pe statia spatiala Prometheus. In timp ce Kelvin se pregateste sa se duca acolo, Gibarian se sinucide. El interogheaza membrii echipajului si afla ca acestia au fost vizitati de prieteni care au murit demult, de familie sau persoane dragi. Aceste aparitii sunt cauzate de sursa de energie Solaris. El nu crede in cele spuse de echipaj, pana intr-o noapte, cand este vizitat de sotia sa.

cristimarc

08.09.2018

e inevitabila comparatia pe care am facut-o cu filmul lui Tarkovski....stiu ca e nedreapta, dar daca am vazut prima data relizarea ruseasca, cum as fi putut sa mi-o scot din minte ? Prima ecranizare e din alta lume, alta clasa, alta adancime Filmul e foarte bine realizat, nu e "de duminica" sau de efecte speciale, are mesaj si actori care-si fac treaba....contextul sf e doar un pretext pentru mereu convingatorul si surprinzatorul Steven Soderbergh sa radiografieze daca dragostea e puternica, statornica si transcede existenta noastra vremelnica si telurica ....nu pot sa-i dau insa decat un 9, pentru motivele subiective de la inceput....

6 3

Bci2

08.09.2018

Un SF reușit și o surpriză plăcută dat fiind că n-am găsit la Talcioc pe cel rusesc. Acțiunea cam lentă date fiind efectele psihologiceș n-ar fi doar pentru cei cărora le place doar pac-pac, sau misiuni imposibile, sau acșiune continuă. Mi se pare un film trist --pînă la un punct, dar a spune mai mult ar strica plăcerea de a vedea acest film. Nu cred că filmul lui Trakovsky--pe care nu l-am văzut-- ar fi avut atunci fie mijloacele tehnice de scenarizare, fie profunzimea psihologică a acestui film de SF, drasgoste, dramă și impact psihologic.

1 7

JoAmy

08.09.2018