The Hunchback of Notre Dame

Dramă, Romantic (United Kingdom)

Michael Tuchner

Columbia Pictures Television, Rosemont Productions

2 Februarie 1982

21 Octombrie 2021

<p align="justify">The Hunchback of Notre Dame spune povestea lui Quasimodo, clopotarul cocosat din catedrala de la Notre Dame de Paris, se indragosteste de o frumoasa tiganca dansatoare pe nume Esmeralda. Atunci cand Esmeralda este arestata pentru dansul ei considerat indecent de autoritati, aceasta ii atrage atentia paznicului lui Quasimodo, arhidiaconul catedralei. Alte afectiuni nedorite sunt risipite asupra sa de catre un poet sarac al strazii. Dar dragostea Esmeraldei este rezervata de un soldat chipes. Cand multimea o acuza pe Esmeralda de asasinat si vrajitorie, Quasimodo trebuie sa o salveze pretinzand sanctitatea catedralei pentru aceasta.</p>

Bci2

08.09.2018

Acest film realizat dupa cartea lui Victor Hugo are atit actori buni cit si scene inedite. Drama se desfasoara conform cartii, careia descrierea de mai sus nu-i aduce suficienta profunzime sau intelegere de subiect/ tema. Tema centrala este contrastul dintre uritenia fizica si cea interioara, spirituala care nu-i vizibila. Totodata ataca prejudecatile prevalente in evul mediu privind oamenii cu deformitati. Tiganca franceza din film, Esmeralda--ce are un tap ca ,partener' de joc-- are multe calitati, inclusiv frumusetea fizica deosebita, care-i atrag puternic pe barbati de rang din film, dar si pe Quasiomodo-- care este cocosatul din titlul filmului, adoptat de monseniorul catedralei de la Notra Dame din Paris, din mila sa... Conflictul izbucneste si catedrala este atacata cu Quasimodo aparind catedrala si pe Esmeralda... Dar trebuie sa vedeti acest film deosebit si foarte bine realizat, ce se conformeaza textului cartii care este foarte induiosatoare si plina de drama, asa cum este si acest film reprezentativ pentru tema.

2 6

Rhot.Adeth

08.09.2018

este un film extraordinar.... stiu ca are mai multe ecranizari , eu pe asta am vazut-o....este sublima....il recomand tuturor cinefililor . este un film de colectie ,o capodopera cinematografica. Hopkins joaca extraordinar . este un film care defineste 100% o drama.nu-l ratati! nota mea este clar 10!este doar parerea mea!

1 0

stef_ionesco

08.09.2018