Dramă, Comedie (United Kingdom)

Peter Medak, Bernard Toublanc-Michel, Bernard Toublanc-Michel

Peter Barnes

Keep Films

13 Septembrie 1972

21 Octombrie 2021

<p><span style="font-size: 16px; line-height: 24px; font-family: Georgia, 'Times New Roman', 'Bitstream Charter', Times, serif; color: #333333">Un membru al Camerei Lorzilor moare într-un mod șocant de prostesc, lăsând averea fiului său. Din păcate, acesta este nebun: se crede Iisus Hristos. În aceste condiții, ceilalți membri oarecum mai respectabili ai familiei complotează pentru a-i fura averea. Rezultă crimă, haos și mult umor. </span></p>

KATAKLYSM

08.09.2018

O replica zisa de O'Toole la un moment dat in film este "Eu sunt toti!" Cred ca asta e "motorul" filmului!

2 1

Razvan86

08.09.2018

Acest film nu mi-a displacut dar nu mi-a placut...il stiu pe O'Toole din Lawrance of Arabia sau The Lion in Winter, filme in care are roluri puternice, de referinta...acest film ar fi trebuit jucat de altcineva pentru ca sincer nu-i releva statutul de mare actor

0 1

Bci2

08.09.2018

Un film nebun cu Peter O' Toole, cu mai mulți englezi ultra-excentrici, trăzniți și nu numai săriți de pe fix, ci nebuni de legat. Nimeni n-are cum să prevadă finalul decât dacă a văzut deja filmul. O trăznaie cu pârnaie foarte bine jucat--mare păcat de scenariile extraordinare și talentele cheltuite în acest film ultra-ciudat. Un fel de încercare de comedie nereușită ironizând manierele clasei nobile britanice, imediat după destrămarea imperiului britanic. Cu Peter O' Toole jucând rolul unui moștenitor bogat, lord englez, care se crede pe sine că-i revenirea lui Iisus Cristos pe Pământ, și vorbește direct cu Dumnezeu fiind un paranoid-schițofrenic. Un fel de parodie-- blasfemie, de parcă regizorul și actorul principal au uitat regula de bază a Bibliei: "Thou shall not take Thy Lord in Vain!" Mi-a displăcut total în ciuda scenariilor superbe, încercării eșuate de comedie și artei eșuate în păgânism. Păcat de banii cheltuiți și de reclama intensă care i se face. Peter O'Toole --care vrea să fie numit J.C.-- zice corect:,,Love makes all men equal" și joacă atât de bine rolul de nebun în mai multe filme încât ăncepi să te întrebi de ce-i așa de natural în roluri de nebuni, și chiar devine sâcâitor și enervant, fără a avea însă prea mult haz. Parcă exagerează mult prea tare cu nebunia, dar desigur asta a fost și intenția regizorului care vrea să-i scoată pe toți nobilii englezi de a fi nebuni excentrici, incompetenți, sau altfel inacceptabili total! Cum i-ar fi zis Marele Will: ,,Thou protest too much...!" Desigur, o ...iluzie patentă și neadevărată, vorbind în general. Nebunia lui Peter /J.C e amestecată cu idei liberale care altfel n-ar fi ușor acceptate. Amestecul cu dans și muzică a acestei nebunii îl face și mai neurotic, și mai inacceptabil, ca să nu zicem complet straniu. Probabil mulți nu vor fi de acord, dar este foarte departe de a fi în categoria filmelor mele favorite. La un moment dat, Peter și filmul devine și plictisitor.

1 6