Zodia Fecioarei

Zodia Fecioarei

(Romania)

Manole Marcus, Steven E. de Souza

Filmstudio Bucuresti

30 Noiembrie 2021

<p align="left">Drama realizata de Manole Marcus dupa scenariul lui Mihnea Gheorghiu, realizata in 1966 a luat Diploma de onoare si trofeul "Dama del Paraguas" la Festivalul international al filmului color de la Barcelona - 1967.</p><p align="left">Povestea este simpla dar dureroasa :Actiunea se petrece intr-un sat de pe malul Dunarii. Doi tineri frumosi si inocenti  <span>Dita (<span class="font_size18 bolder">Ana Szeles) </span>si Dionis (<span class="font_size18 bolder">Sorin Postelnicu)</span>, ea blonda, pura si plina de farmec, el un tanar vanjos cu parul negru caliontat, sunt protagonostii unei piese de teatru improvizate si jucata in timpul unei serbari campenesti, traditionale inchinate culegerii recoltei in sat. Ei se indragostesc si in realitate unul de celalalt, sunt fericiti si minunat de increzatori in viitorul ce-i asteapta. Cand hotarasc sa se casatoreasca, Dita povesteste despre iubirea ei, mamei sale interpretata de Ioana Bulca de la care asteapta acordul. Atunci mama sa este nevoita sa o impiedice datorita unei legaturi adulterine pe care aceasta a avut-o, cu ani in urma, in tinerete cu tatal baiatului (Cristea Avram)</span></p><p align="left"><span>Marginea prapastiei se contureaza incetul cu incetul, tinerii indragostiti isi pierd credinta, sunt plini de teama iar neputinta, nefericirea si compatimirea de sine ii determina sa ia o hotarare.</span></p>

08.09.2018

O drama petrecuta intr-un sat din Dobrogea realizata ca o tragedie antica.

1 0

Andrei426Hemi

08.09.2018

Regizorul Manole Marcus a realizat pe un scenariu de Mihnea Gheorghiu Zodia fecioarei, o trimitere spre mit, pe un fond de aspru realism psihologic. O dramă modernă, de fapt drama unei familii dobrogene, este suprapusă peste un fond antic (un carnaval prilejuit de anotimpul recoltei, cu obârşii străvechi), însuşi deznodământul intrând în zodia predestinărilor fatidice". Călin Căliman, 2000 ("Istoria filmului românesc")

0 0

Leo.Tony.Virgil

08.09.2018

Am vazut recent un film romanesc, Zodia Fecioarei, film aparut in anul 1966 in regia lui Manole Marcus. Despre genurile in care se incadreaza filmul pot spune ca ar fi : family, biography, romance, drama si cam atat. Doi tineri de o puritate desavarsita din toate punctele de vedere, Dita si Dionis au parte de un destin tragic tocmai din cauza, sau poate datorita crezului lor nevinovat intr-o dragoste pura si neintimata de nimeni si nimic. Acest crez, destul de vechi totusi, antic si de demult, s-a dovedit a fi falimentar si in cazul de fata ca si in multe alte mii de alte cazuri precedente dar si viitoare din pacate, dar asta nu inseamna ca oamenii nu ar avea dreptul sa spere macar in acest sentiment. Destinul celor atat de minunati tineri din acest film, a fost intr-un fel si "ajutat" de trecutul parintilor lor, un trecut destul de tulbure, si cel putin indoielnic ca sa nu-i spun dubios. Vazand acest film, nu stiu de ce mi-am amintit de Tragedia Antica Oedip si Icoasta in care avem de-a face cu un caz autentic de incest, Icoasta fiind mama lui Oedip. Se stie ca Oedip a fost urmasul lui Cadmos si Zetos iar ambii participasera la Razboiul Tebei. Revenind la filmul Zodia Fecioarei, un film exceptional dupa opinia mea, nu pot trece cu vederea cu atata nonsalanta, sentimentele atat de ciudate si coplesitoare pe care le simteam pe masura ce filmul se apropia de sfarsit. O mare ale carei orizonturi nu se puteau intrezari, o mare ciudata, larga, imensa, tacuta si misterioasa primise in adancurile sale abisale, acoperite de valurile la fel de misterioase si complice, sacrificiul suprem pe altarele mortii ale celor doi minunati tineri, Dita si Dionis care intotdeauna au crezut ca Dragostea e mai presus decat Viata.

3 10